Η ξαφνική δημοτικότητα του Bluesky, μιας νέας πλατφόρμας κοινωνικής δικτύωσης, έχει προκαλέσει ανησυχίες στα κινεζικά κρατικά μέσα, καθώς πολλοί χρήστες του X (πρώην Twitter) μεταναστεύουν προς την πλατφόρμα.
Γιατί Ανησυχούν τα Κινεζικά Μέσα;
Τα κρατικά μέσα της Κίνας έχουν επενδύσει σημαντικούς πόρους για να αποκτήσουν εκατομμύρια ακόλουθους στο X:
- Αγορές Διαφημίσεων: Επενδύσεις σε πληρωμένες καμπάνιες.
- Χρήση Bots: Ενίσχυση της παρουσίας τους μέσω τεχνητών λογαριασμών.
- Συνεργασίες με Influencers: Πρόσληψη προσώπων για προώθηση περιεχομένου.
Παρά τις προσπάθειες αυτές, η ανάπτυξή τους στο X φαίνεται να έχει σταματήσει, καθώς όλο και περισσότεροι χρήστες μετακινούνται στο Bluesky.
Η Άνοδος του Bluesky
Το Bluesky, μια πλατφόρμα που υποστηρίζει ένα πιο φιλελεύθερο κοινό και χρησιμοποιεί έναν αλγόριθμο πιο δύσκολο να χειραγωγηθεί, έχει αρχίσει να κερδίζει έδαφος:
- Λιγότερη Χειραγώγηση: Ο αλγόριθμός του καθιστά πιο δύσκολη τη χρήση bots.
- Φιλελεύθερο Κοινό: Ελκύει χρήστες που αναζητούν ελευθερία στην έκφραση.
Τι Σημαίνει Αυτό για τα Κινεζικά Κρατικά Μέσα;
Ένας πρώην υπάλληλος των Xinhua και China Daily σημειώνει ότι τα κινεζικά κρατικά μέσα παρακολουθούν την κατάσταση στενά. Παρότι τα κρατικά μέσα πιθανότατα θα αρχίσουν να μεταναστεύουν στο Bluesky, η διαδικασία αυτή μπορεί να χρειαστεί χρόνο.
- Εναλλακτικές Επενδύσεις:
Τα κρατικά μέσα επιστρέφουν την προσοχή τους σε εγχώρια μέσα, όπως:- Bilibili
- Douyin (η κινεζική έκδοση του TikTok)
Η ανάπτυξη του Bluesky φέρνει αλλαγές στο τοπίο των κοινωνικών δικτύων, προκαλώντας ανησυχίες στους μεγάλους “παίκτες” του χώρου. Θα μπορέσουν τα κινεζικά κρατικά μέσα να προσαρμοστούν στη νέα πραγματικότητα;
Πώς βλέπετε την άνοδο του Bluesky; Θα μπορέσει να απειλήσει κυρίαρχες πλατφόρμες όπως το X; Μοιραστείτε τις σκέψεις σας!